آجر نسوز در طراحی داخلی به سبک کلاسیک

همانطور که در مطالب قبل اشاره کرده ایم، آجر نسوز از خاک نسوز تولید می شود. تنوع بالا در رنگ و ابعاد آجرهای نسوز، و قابلیت کاربرد آن ها در در نمای داخلی و نمای خارجی ساختمان ها، و همچنین به عنوان کف فرش، سبب شده است که سال ها به صورت چشمگیری مورد استفاده معماران، انبوه سازان و پیمانکاران قرار گیرد.

معماری نماهای داخلی ساختمان ها با بهره مندی از آجر نسوز، دارای سبک های بسیار متنوعی می باشد؛ هریک از این سبک ها، از فرهنگ، روحیات و علایق مردم آن منطقه جغرافیایی تأثیر گرفته است.
زمانی که قصد داریم طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک را با استفاده از آجر نسوز، ایجاد نماییم، در واقع به سبک معماری غرب روی آورده ایم. معماری کلاسیک بر اساس اهداف آرمانی امپراتوری یونان و روم، بر مبنای “نظم، تقارن و تعادل” بنیانگذاری شد و این سبك در دوره رنسانس از نو كشف و مورد استفاده قرار گرفت، از این رو کمابیش با سبک های معماری معاصر آمیخته شده است.

 

آجر نسوز در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک، وقتی با نظم خاص و بی نظیری در کنار یکدیگر قرار گیرند، نمایی باشکوه و خیره کننده به وجود می‌ آورند.

 

تعریف دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک در جهان با عنوان “منطق زیبایی شناختی اشیا” معروف است. به این معنا که هر چیزی را در جای خودش قرار دهید، و اگر احساس شما، تغییری در ذهنتان ایجاد کرد، باید حتما با در نظر گرفتن جنبه های منطقی سبک کلاسیک، آن تغییرات را اعمال کنید. در منطق زیبایی شناختی اشیا، هارمونی و سبک چیدمان مصالح ساختمانی، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. اصلی ترین ویژگی در به کارگیری سبک کلاسیک، تقارن در دو سوی فضای مورد نظر و قرار دادن یک عنصر در نقطه مرکزی، که مرکز توجه فضای داخلی بوده، می باشد.
طراحی داخلی با سبک کلاسیک می بایست موردپسند همگان باشد، با شکوه باشد، و این موضوع دارای اهمیت می باشد. این به معنای نحوه ی انتخاب رنگ های آجر نسوز و ترکیب متناسب آن ها است، که نظر و توجه هر تازه واردی را در همان نگاه اول، جذب خود ساخته و بیننده احساس کند که با صحنه ای مواجه شده که تا پیش از آن ندیده است.

 

معماری دکوراسیون های داخلی به سبک کلاسیک سرشار از اصالت، لایه های تاریخی و هارمونی مسحور کننده در سطح نماها، با بهره مندی از آجرهای نسوز محقق می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.