آجر نسوز در طراحی داخلی

طراحی داخلی ساختمان ها و منازل با استفاده از اجرنسوز در اواخر قرن بیستم مورد استقبال فراوان و چشمگیر قرار گرفت. معماران و صاحب خانه ها هر زمان که نیاز به خلق بافت ملموس، هویت منحصر به فرد و جذابیت بی انتها در فضاهای داخلی ساختمان داشته اند، آجر نسوز را به عنوان راه حل جامع، جهت طراحی داخلی نماها در نظر می گیرند.
در واقع آجر نسوز به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد علاوه بر نمای بیرونی ساختمان، در طراحی داخلی از آن استفاده می ‌شود. امروزه نماسازی با استفاده از آجر نسوز، طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده است.
علاوه بر دیوار آجرنسوز، در ساخت شومینه ها نیز از اجرهای نسوز استفاده می‌شود. همچنین از آجرنمانسوز در مکان‌ های مسکونی، تجاری، رستوران، کافی ‌شاپ و اماکن دیگر، برای ایجاد فضا و نمای کلاسیک استفاده می ‌شود. اگر اجرنمانسوز را با سایر مصالح آجری به صورت ترکیبی استفاده نماییم، جلوه‌ی متفاوت و بی‌نظیری را به ساختمان ها می بخشد.
با توجه به سلیقه‌ی شخصی صاحبان ساختمان ها، مهندسان و معماران، می‌توان به وسیله‌ی این اجرهای نسوز، نمای فضای مورد نظر را ایجاد کرد. مثلا با استفاده از آجرنسوز خاکستری یا مشکی فضای خنثی را ساخت، و یا برای خانه ‌هایی به سبک کلاسیک می توان از آجر نسوز با رنگ قرمز استفاده کرد.
دیوار آجر نسوز با توجه به تنوع زیادی که دارد می‌تواند پس زمینه‌ای زیبا و دوست داشتنی به فضای داخلی ببخشد، می‌توان روی این دیوارها قاب عکس‌ گذاشت، می‌توان از آثار هنری استفاده کرد و یا با توجه به سلیقه‌ی افراد، هر نوع خلاقیتی را روی این دیوارها می توان پیاده کرد.
همچنین استفاده از دیوار آجر نسوز با رنگ قرمز، به عنوان پس زمینه برای تلویزیون، در طراحی داخلی کلاسیک بسیار ایده آل می باشد. در مکان هایی که فضا یک دست و یک شکل است، استفاده از یک دیوار اجری، بافت و رنگی چشم گیر به محیط می ‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.