اجر سفال اصفهان

cropped-logo77.png

کارخانه اجر سفال دهکده اصفهان ساحل یک با استعانت از خداوند متعال و با پشتوانه سالها تجربه در حوضه تولید اجر سفال و با برخورداری از کادر مجرب و متعهد مفتخر به  خدمت رسانی در عرضه سازندگی کشور می باشد . در همین راستا در این مجموعه به منظور ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات خود و افزایش بهروری اقدام به راه اندازی خط تولید جدید اجر مجهز به سیستم رباتیک با پخت تونلی برای اولین بار در ایران نمود . لذا این مجموعه به ان شد با بهره وری از این پتانسیل عظیم در جهت اطلاع رسانی و ارائه وسیع خدمات در کل کشور اقدام به راه اندازی این وب سایت نماید.

اجر سفال اصفهان

خط تولید جدید کارخانه آجر سفال دهکده اصفهان ساحل یک مجهز به سیستم رباتیک با پخت تونلی به عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تولید، خشک کن، پخت و بارگیری برای اولین بار در ایران راه اندازی شد.

اجر سفال اصفهان

مزایای استفاده از خط تولید تونلی:
– سالن پرورش و ذخیره گل برای مدت ۲۰ روز جهت بهبود کیفیت
– مصرف بهینه سوخت و انرژی
– کاهش نیروی انسانی و استفاده از نیروی تحصیل کرده در خط تولید
– تنوع محصول و قابلیت تولید انواع آجرهای نما و تیغه

اجر سفال اصفهان

طبقه بندی آجرها از لحاظ جنس :

اجر سفال اصفهان

آجر فشاری :

اجر سفال اصفهان

این نوع آجر باید با دست زده شود و گوشه های آن با گل مخصوص و فشار دستی کارگران ایجاد گردد.ابعاد این گونه آجر ها باید ۵×۱۰×۲۰ و یا ۵/۵×۱۱×۲۲ باشد.
این آجرها برای کارهای ساختمانی مناسب است.

آجر ماشینی :

اجر سفال اصفهان

این آجر که آجر سوراخ دار نیز نامیده می شود و حدود ۸ سوراخ به قطر ۱٫۵ سانتیمتر در آن وجود دارد، این سوراخ ها به این علت است که در هنگام دیوار چینی توسط این سوراخ ها ملات به طور عمودی در آجر رسوخ کرده و باعث استحکام بیشتری می شود.
ابعاد این نوع آجر ها ۵/۵×۱۱×۲۲ سانتیمتر می‌باشد.
در دیوارهایی که حمال هستند باید از این آجرها استفاده شود تا بتوان با استفاده از این سوراخ ها، دیوار را مستحکم ساخت
آجرهای ماشینی نسبت به آجر های فشاری بسیار شکننده اند.این آجر ها به دلیل شکننده بودن به اندازه کافی مستحکم نبوده و همچنین به دلیل پایین بودن قابلیت مکندگی آن نمی تواند به خوبی به ملات بچسبد

آجر نسوز :

اجر سفال اصفهان

نوع دیگری از آجرها، آجر نسوز است که از خاک های نسوز تولید شده و در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد پخته خواهد شد.

آجر جوش :

اجر سفال اصفهان

نوعی دیگری از آجرها ، آجر جوش می باشد.برای پخت این گونه آجر ها باید از خاکی استفاده شود که در گرمای ۱۰۰۰ درجه خمیری نشود و بیشتر در کوره قرار می گیرد تا دانه های خاک با عرق کردن به هم چسبیده و به آجر تبدیل گردد.

اجر سفال اصفهان